Translate

donderdag 25 februari 2016

Van de hak op de tak


 De eerste 4 blokken van de Antieke Wedding Sampler zijn af! Rij 1 en 2 zijn dus gemaakt. 
Wat zijn het leuke blokken om te maken! 
In rij 3 zitten maar liefst 3 applicatieblokken, en daar verheug ik me zeer op.
 Gek eigenlijk, vroeger zou ik er met een grote boog omheen zijn gegaan, 
en nu ben ik juist helemaal gek van applicatieblokken.
 Dat smaak zo kan veranderen!

Zo at mijn lief vorige week de Condésoep die ik hem voorschotelde! 
Dat is een stevige bruine bonensoep naar Franse receptuur. 
Mijn lief, waar ik nog nooit één bruine boon of kapucijner in kreeg!
 Okee, ik had de staafmixer gebruikt om de bonen te pureren en het daarna ook nog eens door de zeef gehaald, maar toch. 
Nou is mijn lief niet vies van een borrel, en hier ging een flink glas rode wijn in 
én ook nog Madeira, en hij heeft gesmuld! 
Een paar dagen later zei hij dat ik wat hem betrof de soep snel nogmaals mocht maken,
 zo lekker vond hij het. Ik was even sprakeloos! Smaken veranderen!

Ja, de liefde van de man gaat door de maag.
 Dat brengt me op onze kleinzoon, die straks komt lunchen. 
Hij is 10 jaar oud, en sinds de logeerpartij van voor de kerst
 (toen andere oma geopereerd moest worden) 
komt hij regelmatig hier op donderdag lunchen. Dat vindt hij voor mij gezellig, 
en voor hem zelf gewoon lekker, want dan is er vaak iets extra's. 
Worstenbroodjes, rookworst, croissantjes of hij gaat de keuken in en bakt voor ons allebei eitjes. 
We kletsen even bij, soms vraagt hij oma om raad 
en drinken samen kinderkoffie (caramelsmaak) 
en dan gaat hij weer op zijn fietsie. 
Manlief zei vanmorgen al "jij hebt zeker een date, en ja, 
straks weer een kwaliteitsmoment met kleinzoon! 


Ik ben ook weer aan het borduren geslagen.
 Ik heb vele patronen opgeslagen voor ooit, en bedacht dat het ooit nu maar eens moet beginnen. 
Ik zocht een oude SAL van 2007 op van Maryse
en het is de bedoeling elke maand een Maison de maître te borduren. 
Ik ben rechts onder begonnen met december, want in die hoek begin ik altijd graag. 
Het is de bedoeling dat hij in december klaar is, dus ik moet wel even een goed begin maken, 
want ik ben gisteravond pas begonnen.
Naast de SAL wil ik dit jaar ook een hoop kleine borduurtjes maken, want ik ben dol op kleine patroontjes. 
Vooral die van Blackbird Design zijn hier favoriet, en ik heb er vele!


Het is heerlijk om het naaien en borduren af te kunnen wisselen.
Eén klein borduurtje is helemaal af, de Winter's Night Drum, een klein speldending van BD. 
Ik had hem al in elkaar zitten toen ik zag dat ik mijn initialen ben vergeten, 
dus ik heb er maar even een M opgezet van een bandje, maar dat laat ik denk ik niet zo. 
Misschien wat leuke bedeltjes of zo; maar eens kijken waar ik tegenaan loop!
Speldenkussentjes heb je nooit genoeg immers, en ze zijn snel gemaakt!
Eerder deze maand maakte ik snel dit borduurtje.

Het beursje moet ik nog in elkaar zetten, en de beugel eraan maken. Leuk voor vingerhoedjes en dergelijke, als kleindochter en niet mee op de loop gaat!

Een vrolijke groet van Mar

2 opmerkingen:

Ageeth Dorsman zei

Wat zijn je eerste blokken van de AWS al prachtig! Dat appliceren is echt heel verslavend, dat kan ik je alvast vertellen, en je komt nooit meer van deze verslaving af. Ik had het gelijk te pakken, toen ik begon met quilten... Je borduurtjes zijn ook erg schattig, vooral de kleine pinkeep-drum en het borduurtje voor het beursje. Geniet van al je mooie werkjes!
Groetjes van Ageeth

Marlies Mansveld zei

Hoi Mar, wat maak je toch mooie dingen! Die blokken van de AWS zijn mooi en je speldenkussentje vind ik zo leuk! Ik ga je komend weekend weer even uitgebreid mailen. Tot dan!