Translate

dinsdag 14 juli 2015

Van alles wat

Tot mijn grote vreugde is er de afgelopen week weer anderhalve kilo gewicht verdwenen, en daar ben ik héél blij mee! Het brengt het totaal na 14 dagen op - 4 kilo. Ik heb best lekker gegeten, zelfs compleet met bbq. Soms is het wel even puzzelen, want ik merk nu pas eigenlijk wat een echte koolhydratenjunk ik feitelijk ben... Ik ben niet zo'n vlees- en vismens, en moet daarbij oppassen dat ik nu niet teveel verzadigd vet binnen krijg, maar het gaat wel goed. Het is ook wel relaxed, want ik tel geen calorieën. Ik heb ergens gelezen dat het niet zozeer de koolhydraten zijn die je kunnen nekken, maar vooral de gluten die daarin zitten. Voor noodgevallen heb ik daarom maar wat glutenvrije broodjes ingeslagen, maar het lukt nog goed zonder koolhydraten gelukkig. Novak Djokovic zegt zelfs dat hij Wimbledon kan winnen door een glutenvrije (en lactosevrij) levensstijl. Gewonnen heeft hij inderdaad. Er zal dus een kern van waarheid inzitten.


Ik moet het meeste moeite doen om genoeg water te drinken. Dat ben ik niet gewend, en ik vind er ook niks aan. Ik wéét dat het belangrijk is, en merk zelfs dat als ik niet genoeg drink ik de volgende morgen een hele zere voet heb, en ik vertaal dat maar als teken dat er in mijn lijf een proces gaande is, en dat ik de afvalstoffen niet goed genoeg kon afvoeren. Nu zet ik naast elke kop koffie en thee een flink glas water, wat eerst op moet voor ik nog een kop neem. Zo gaat het beter! Het zal ook wel een kwestie van wennen zijn.....

Ondertussen naai ik heerlijk blokjes voor mijn Passion Sampler. Nog één blokje, en de vierde rij is klaar. Die kan ik straks lekker voor de tv maken, want ik kijk graag naar de beelden van de Tour de France. Het fietsen kan me nog niet eens zo heel veel schelen, maar die prachtige beelden van het mooie Franse landschap! Vandaag gaan ze de bergen in, dus dat wordt genieten.
Lang geleden hebben we ooit op het punt gestaan om een watermolen te kopen in Frankrijk. De gezondheid van mijn lief gooide op het laatste moment roet in het eten, en hij was bang dat we de artsen daar niet zouden kunnen vertellen wat er precies aan schortte. Jaren heb ik een gevoel van spijt gehad, hoewel het plan definitief bij mij verdween na de geboorte van de kleinkinderen, want daar zou ik niets van willen missen. Onlangs werd de molen opnieuw te koop aangeboden, en ik kon het natuurlijk niet laten om een kijkje te gaan nemen. Het werd een grote desillusie, want de molen is nu wel grotendeels gemoderniseerd, maar er is niets van de oude sfeer bewaard gebleven. Doodzonde!
 

 Alle "oude" blokjes van de Passion Sampler zitten aan elkaar, en de volgende 4 hoop ik er vandaag ook aan te zetten, misschien wel 5 als het laatste blokje van de rij op tijd klaar is. Eerlijk is eerlijk: ik ben echt wel een beetje *flieft* op de mooie lap die zo ontstaat!
Ik realiseer me nu ook pas wat een groot joekel dit weer gaat worden. Het wordt dus een echte gebruiksquilt. Blokjes naaien is leuk, want het is zo lekker afwisselend, en de quilt wordt ook zo lekker scrappy!
Blokjes maken is toch wel altijd favoriet bij mij, dus het is logisch dat ik gauw warm loop voor samplers.
Nu gauw zorgen dat ik de rij weer vol krijg!

 
 
Tot gauw, Mar

4 opmerkingen:

martine zei

4 kilo, goed hoor, ik begin elke dag weer opnieuw en dat voornemen ben ik s'avonds alweer vergeten,
Mooi wordt de passion sampler.

Marlies Mansveld zei

Wat ben je goed bezig met je dieet! Dat is iets om trots op te zijn!
Je passion sampler wordt heel mooi. Ik ben ook goed bezig met de blokjes, ze zijn echt leuk om te maken! Leuk om ze bij jou al aan elkaar te zien. Je bent al ver!
Groetjes, Marlies

Ineke zei

Ook heel mooi met die lichte tussenbanen. Heel rustig zo.

My name is Riet zei

Hallo Mar. Deze post heb ik gelezen toen we aan het cruisen waren dus kon ik niet reageren. Ik was steeds van plan om even langs te komen maar het is er domweg niet van gekomen.
Ik zag net dat je een nieuwe blog erbij hebt . Ziet er erg goed uit en ik heb al verschillende Posts met veel interesse gelezen. Ik heb jouw dieet ook gedaan en ik viel er inderdaad vanaf maar ik kreeg bijwerkingen. Atkins en dat is jaren geleden toen ik nog jong was ;((((( kon ik op een gegeven moment ,snachts mijn armen niet meer opheffen. Dus maar gestopt. Later weer naar de weightwatchers gegaan en dat ging ook weere prima. Dan komt er weer eens een ander dieet en ga ik natuurlijk ook weer meedoen. Zo,n 20 jaar geleden was het helemaal in, ik weet de naam niet meer van de Franse dokter. Iedereen viel af, helemaal geweldig , ik had een heel stel boeken van hem en volgde trouw totdat op een gegeven moment mijn immuunsysteem naar de knoppen was. Ik was werkelijk overal allergisch voor. Tot aan tarwe aan toe. Een ellende tot ik bij een natuurgeneeskundige kwam en die heeft me overal vanaf geholpen. Dat heeft wel maanden geduurd want ik kon nergens meer tegen. Eten, maar ook huishoudelijke producten en crèmes en make-up. En alle geurstoffen dus geen luchtjes die ik zo lekker vind. Als ik iets wantrouwde nam ik het mee naar haar en zij testte het bij mij . Een poosje geleden ben ik weer een paar keer bij haar geweest want ik was plotseling allergisch voor paprika,s en huisstof. Had ik nooit eerder last van gehad. Mijn laatste dieet was van de weightwatchers en daar voel ik me wel goed bij maar ik heb er geen zin meer in. Nou moet je weten dat ik maar zo,n zes kilo te zwaar ben en meer is het eigenlijk nooit geweest maar omdat ik klein ben zie je dat onmiddellijk. Ik haat dik zijn en ik vind het afschuwelijk. Oh, ik weet ineens die naam weer Montignac, haha. Het dieet van Dr Frank lijkt er erg op.
Nou joh, ik ben benieuwd hoe het met je sampler gaat en met je andere ideeën. Ik heb een poosje niks gedaan maar ben weer bezig. Ik ben met drie tops bezig en als ik tijd heb doe ik iedere dag aan elk wel een blokje. Ik moet er ook nog een paar quilten maar dat moet nog even wachten tot het weer wat minder wordt. Het bloggen staat ook even stil maar dat komt wel weer.
Ik ga straks nog even verder lezen op je andere blog.
Groetjes van Rietje